Marxa del Port

Altre lloc UEC Tortosa

Recorregut

RECORREGUT LLARG:

Iniciarem el recorregut llarg a l’Àrea de la Franqueta, creuarem el pontet de fusta i seguirem el senderó que vorejant el riu Estrets, ens portarà a una petita presa, aquí creuarem el riu i després de passar per davant del monument al guarda iniciarem la pujada cap a la punta dels Cucons. Després passarem per la cova Binaxa i finalment ens trobarem amb el coll de Botana. A partir del coll farem un curt tram de pujada dura per trobar-nos amb la pista que ens porta a les Muntanyoles. En arribar al barranc dels Avellanars, seguirem el camí de les Marrades fins enllaçar amb el GR-7. Passarem pel mas de Maraco i empendrem la baixada pel barranc del Carrer Ample. Val la pena girar-se en alguns moments i gaudir dels “plecs” característics d’aquest barranc. Finalment passarem per l’Àrea d’interpretació de la Marbrera, però no us encanteu, que estarem espereant-vos amb un plat calent!

llarg
Distància: 19 Km

Desnivell: 1.000 m+
Durada: 5 hores

Descarrega’t el track en GPX

RECORREGUT CURT:

Iniciarem el recorregut curt a l’Àrea de la Franqueta, creuarem el pont d’accés i ens dirigirem cap a el Mas de Quiquet. Continuarem pujant per la pista, en arribar al coll del Llop seguirem una pista secundària a l’esquerra que passa per la Vall de Franxo i la seva font. Seguirem pujant fins arribar al coll de Botana. A partir del coll farem un curt tram de pujada dura per trobar-nos amb la pista que ens porta a les Muntanyoles. En arribar al barranc dels Avellanars, el seguirem cap amunt passant pels bassis de les Muntanyoles i dos fantàstics teixos. Superat aquest tram de forta pujada ja estarem a la carena que ens portarà a la punta de l’Espina. Enllaçarem amb el GR-7 i passarem pel mas de Maraco. Empendrem la baixada pel barranc del Carrer Ample. Val la pena girar-se en alguns moments i gaudir dels “plecs” característics d’aquest barranc. Finalment passarem per l’Àrea d’interpretació de la Marbrera, però no us encanteu, que estarem espereant-vos amb un plat calent!